2015.07.16: Megjelent a Lean szótár 7. kiadása. 2014.04.22: Megjelent a Lean szótár Android alkalmazás. 2014.03.27: Megjelent a Lean szótár 6. kiadása. 2013.05.01: Mától az Online lean szótár is tartalmazza a Rövidítések jegyzékét. 2013.03.27: Megjelent a Lean szótár 5. kiadása. Az Online lean szótárt is frissítettük. 2012.09.07: A letöltések számának csökkenése, és a szerkesztői érdeklődés megcsappanása miatt a szótár következő kiadása jövő márciusban fog megjelenni. 2012.07.30: Augusztus végéig várjuk a javaslatokat a szótár ötödik kiadásához. 2012.03.27: Megjelent a Lean szótár 4. kiadása. Az Online lean szótárt is frissítettük. 2012.03.19: Írtunk egy keresőt az Online szótárhoz, hogy még hatékonyabban lehessen használni. 2012.03.07: A Lean szótár 4. kiadásának szerkesztése megkezdődött. Március 27-től elérhető lesz. 2012.03.05: Mától elérhető az Online lean szótár. 2012.02.24: Az Online lean szótár feltöltését megkezdtük. Március elejétől elérhetővé válik tagjaink számára. 2012.02.14: Mától saját oldalt kapott a Lean szótár. A későbbiekben tovább fejlesztjük a honlap tartalmát.
Lean termeléstervező
Android Lean szótár
Útmutató
Közreműködtek
Dr. Bóna Krisztián Hujber Tünde Dr. Kovács Péter Kovács Péter Kővári Róbert Molnár Szabolcs Antal Norbert Bakos András Bánffy Laura Báthory Zsuzsanna Bereczki Csaba Bőczén Gábor Dőry Szabolcs Falcsik Mari Kesztler Róbert Kosovics Gábor Kotter, Edwin Losonci Dávid Mátyás Csaba Dr. Németh Balázs Nika Tamás Sarkadi Károly Szalay Csaba Sztrapkovics Balázs Takács András Tamás Tóth Katalin Tömpe László
A problémák gyökérokának felderítésére használt módszer. Egy probléma feltárásakor addig kell ismételgetni a miért kérdést, keresve a probléma kiváltó okát, amíg a probléma gyökeréig el nem jutunk. Az ötös szám csak azt mutatja, hogy általában az ötödik mélységnél találjuk meg a gyökérokot, de természetesen lehetséges, hogy kevesebb alkalommal vagy többször kell feltennünk a kérdést. Sokszor hajlamosak vagyunk a tüneti kezelésre, megállunk az első miért után. Ilyenkor azonban nem a problémát oldjuk meg, csak ellenintézkedést hajtunk végre a látszólagos problémára nézve. Ha a módszer használatával megkeressük a probléma gyökerét és megszüntetjük a valódi okát, elejét vesszük a probléma kiújulásának, valamint az azonos gyökérokból kiinduló egyéb problémák létrejöttének. Ellenőrzésképpen olvassuk el fordított sorrendben is a válaszokat. Így győződhetünk meg arról, hogy valóban a problémára adunk választ.